OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL - Billige Hjælpemidler

Her kan du finde svar på en række ofte stillede spørgsmål

Har I en fysisk butik eller et showroom?

Nej, vi kan ikke tilbyde fysisk fremvisning af vores produkter. På vores hjemmeside har vi beskrevet vores produkter med billeder samt dybdegående produkttekster og specifikationer, så du præcist ved, hvad du køber. Herudover kan du altid ringe til os på 93 94 93 57 på alle hverdage i tidsrummet 9-14 og få grundig vejledning. Skulle du være uheldig at bestille et produkt, som du ønsker at returnere, så har du som forbruger 14-dages fortrydelsesret.

Hvordan betaler jeg for en vare?

Når du har lagt dine produkter i kurven, kan du betale ved hjælp af MobilePay og de mest gængse betalingskort. Alternativt kan du vælge at benytte dig af ViaBill. ViaBill er en tjeneste, der giver dig mulighed for at købe varer online og betale i mindre rater over tid i stedet for at betale alt på én gang. Du opretter nemt en konto hos ViaBill, foretager købet, og så betaler du månedlige beløb indtil det fulde beløb er dækket.

Kan jeg betale med EAN – og hvordan?

Ja, som offentlig institution har du mulighed for at foretage køb på www.billigehjaelpemidler.dk med EAN. Hvis et eller flere produkter f.eks. skal leveres til en borger eller en beboer på et plejehjem/bosted, så kan vi også let håndtere det. Du gør blot følgende:
Indtast den ønskede leveringsadresse under punktet ”Oplysninger” i indkøbskurven. Indtast EAN-nr. i feltet ”Firma / EAN-nummer”.
Under punktet ”Betaling” vælger du ”Betaling med EAN (KUN offentlige institutioner)”
Under punktet ”Faktureringsadresse” vælger du ”Brug en anden faktureringsadresse” og indtaster de nødvendige oplysninger.
OBS – det er kun offentlige virksomheder, som kan handle via EAN-nummer.

Sælger I til erhverv?

Ja, vi sælger til både erhverv og offentlige institutioner. Har I specifikke forespørgsler på produkter eller spørgsmål til ydelser, så kontakt os gerne på 93 94 93 57.

Hvad koster levering?

Her kan du se, hvad det koster i fragt at få leveret produkter til pakkeshop, privat og erhverv.

Til pakkeshop:
Købsbeløb op til 599 kr.: 39 kr. i fragt.
Købsbeløb over 599 kr.: Fri fragt.

Til privat adresse:
Købsbeløb op til 599 kr.: 59 kr. i fragt.
Købsbeløb over 599 kr.: 39 kr. i fragt.

Til erhvervsadresse:
Købsbeløb op til 599 kr.: 39 kr. i fragt.
Købsbeløb over 599 kr.: 39 kr. i fragt.

Hvornår pengene trukket fra minkonto, efter at jeg har bestilt et produkt?

Din konto vil først blive belastet, når vi har sendt varerne afsted fra vores lager. Dette sikrer, at betalingen kun finder sted, når dine bestilte produkter er på vej til dig, og du er tættere på at modtage dem.

Hvordan er jeg sikker på, at min ordre er gået igennem?

Efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en e-mail med en bekræftelse på din ordre. Hvis du ikke modtager denne besked i din indbakke, er det muligt, at den er blevet opfanget af dit spam-filter og havnet i uønsket-post. Vi anbefaler derfor, at du tjekker denne mappe for at sikre, at beskeden ikke fejlagtigt er havnet i spam. Hvis du stadigvæk er i tvivl om, hvorvidt din ordre er blevet registreret korrekt, er du altid velkommen til at kontakte os på 93 94 93 57.

Hvor lang tid går der, inden jeg modtager mine varer?

Normalvis 1-2 hverdage. Vi afsender varer hver eneste hverdag. Hvis du placerer din ordre inden klokken 11:00, bliver den pakket og sendt afsted fra vores lager samme dag. Hovedparten af vores varer sendes med GLS. Normalt vil GLS kunne levere pakken dagen efter, men nogle gange kan der gå op til to dage, før din pakke bliver leveret. I nogle tilfælde sendes varen direkte fra producenten. I disse tilfælde kan der gå nogle flere dage, inden du modtager produktet. Leveringstid fremgår på produktsiderne.

Kan jeg få sendt min pakke til en anden adresse end min egen?

Ja, du kan let få leveret din pakke til en anden adresse end din faktureringsadresse. Hvis du i forbindelse med købet under punktet ”Faktureringsadresse” vælger ”Brug en anden faktureringsadresse” og indtaster de nødvendige oplysninger, så vil pakken blive sendt til denne adresse.

Hvad gør jeg, hvis GLS har taget min pakke med igen, selvom jeg har booket privat levering?

Har du bestilt privatlevering, vil GLS forsøge at aflevere pakken hos dig én gang. Hvis du ikke er hjemme – og ikke har en lavet en fuldmagt med GLS – tager GLS pakken med til en pakkeshop. Du får besked af GLS om, i hvilken pakkeshop du kan afhente pakken.
Pakkeshoppen beholder pakken i 14 dage. Derefter sendes pakken retur til os. I så fald annullerer vi ordren, og du kan bestille på ny. Vi returnerer altid den billigste mulige fragtmulighed (også selvom du har bestilt til privat adresse).
Vi kan ikke indgå aftale med GLS om at stille din pakke et bestemt sted. Det har vi ikke beføjelse til. GLS leverer udelukkende pakker jf. deres aftale med dig som modtager.
Vi anbefaler, at du laver en fuldmagtsaftale med GLS. Dermed har GLS fuldmagt til at levere dine pakker generelt på aftalt sted, uanset om du er hjemme eller ej. Det kan du nemt gøre HER Dermed skal du aldrig længere tænke på, om du skal være hjemme, når GLS leverer pakker hos dig.

Kan I bede GLS om at stille pakke et bestemt sted på min private- eller virksomhedsadresse?

Vi kan ikke indgå aftale med GLS om at stille din pakke et bestemt sted. Det har vi ikke beføjelse til. GLS leverer udelukkende pakker jf. deres aftale med dig som modtager.
Vi anbefaler, at du laver en generel fuldmagtsaftale med GLS. Dermed har GLS fuldmagt til altid at levere dine pakker på aftalt sted, uanset om du er hjemme eller ej. Det kan du nemt gøre HER Dermed skal du aldrig længere tænke på, om du skal være hjemme, når GLS leverer pakker hos dig.
I nogle tilfælde sendes GLS en mail til dig, hvor du via et link kan informere GLS om, hvor pakken skal stilles.

Hvor finder jeg mit track & trace nummer?

Vi sender altid et track & trace nummer via den e-mail, du har angivet under bestillingen. Dit track & trace nummer bliver aktiveret, så snart din pakke når frem til sorteringscentralen hos GLS, hvilket typisk sker hen under dagen eller om aftenen. Hvis du ikke modtager et track & trace nummer, så er du altid velkommen til at kontakte os på 93 94 93 57. Det kan ske, at du modtager delleverancer og forskellige track & trace numre, hvis du har købt flere produkter i samme bestilling.

Kan jeg få produkter leveret udenfor Danmark?

Ja, kontakt os venligst vedrørende fragtpriser udenfor Danmark, herunder også til Færøerne og Grønland, da vores fragtpriser på hjemmesiden kun gælder levering i Danmark. Når du kontakter os, kan vi vejlede dig om, hvad det koster at få sendt produkterne til udlandet.

Kan jeg selv afhente bestilte produkter på jeres adresse?

Nej, som udgangspunkt er det ikke muligt at afhente produkter på vores lager, da vi primært er en onlinevirksomhed.

Kan jeg ændre en ordre, hvis jeg ønsker det?

Du har ikke selv mulighed for at ændre en eksisterende ordre. Hvis du ønsker at ændre indholdet af din ordre, så kontakt os hurtigst muligt på 93 94 93 57, så forsøger vi at hjælpe dig og ændre indholdet.

Kan jeg ombytte et produkt?

Ja. Hvis du ønsker at ombytte et produkt, skal du sende produktet retur til os og foretage en ny bestilling. Du kan læse nærmere HER. Kontakt os på info@billigehjaelpemidler.dk eller 93 94 93 57, hvis du ønsker at ombytte et produkt.

Har jeg fortrydelsesret, når jeg har købt og fået leveret en vare?

Ja, som forbruger har du 14-dages fortrydelsesret, når du handler hos Billige Hjælpemidler. 14-dags perioden starter den dag, hvor ordren er leveret. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelse af dine varer, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at fortryde mit køb?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du sende en mail til info@billigehjaelpemidler.dk og heri angive tydeligt, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder i vores handelsbetingelser.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Hvordan returnerer jeg et produkt?

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Returneringsomkostninger afholder du selv. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post, hvis produktet vejer over 20 kg. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 100 kr. Returvarer sendes til Billige Hjælpemidler, Klostervej 74, 8680 Ry. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også benytte dig af vores returformular, som koster 99 kroner. I dette link guides du igennem processen, og der genereres en ny pakkelabel.

Har jeg reklamationsret på et produkt?

Ja, vi har 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til den danske købelov. Din reklamationsret dækker fejl og mangler ved varen på leveringstidspunktet. Du bør derfor straks ved modtagelse af forsendelsen, åbne denne og vurdere produkterne. Evt. fejl og mangler skal meddeles inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen til info@billigehjaelpemidler.dk. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Kontakt os ved returnering.

Hvornår får jeg mine penge tilbage, efter at jeg har returneret et produkt?

Når vi har modtaget din returnerede vare, starter vi processen med at refundere beløbet via den betalingsløsning, som du anvendte i forbindelse med købet. Refusionsprocessen kan tage op til op til 5-6 hverdage, før beløbet bliver synligt på din konto, men ofte sker det hurtigere.

Kan jeg få rabat, hvis jeg ønsker at bestille et større antal produkter?

Du er altid velkommen til at kontakte os på 93 94 93 57 og drøfte en eventuel mængderabat. Vi mener, at vi har nogle skarpe priser generelt, men vi er altid åbne overfor en dialog om rabat, hvis der er tale om køb af et større antal produkter.